امتیاز موضوع:
  • 151 رای - 2.89 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راه های مقابله با حجم زیاد کار ها
Dave_Doma آفلاین
مدیر کل
*******

ارسال‌ها: 4,096
موضوع‌ها: 1,441
تاریخ عضویت: 2013 Nov
اعتبار: 2
#1
راه های مقابله با حجم زیاد کار ها
بر اساس " مجله قلب اروپا "، انجام بیش از 3 یا 4 ساعت اضافه کاری ثابت روزانه در طول هفته، خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا 60 درصد افزایش می‌دهد...

چگونه با حجم کاری زیاد کنار بیاییم
مقدمه
اضافه‌کار زمانی است که از کارمندان خواسته می‌شود تا شیفت های کاری زیاد و نامعقولی را برای مدتی طولانی داشته باشند. این ساعات طولانی بدون زمان استراحت یا روز تعطیلی و با سرعتی غیرمنطقی است. اگر خودتان را در گروه گرفتار اضافه‌کاری دیدید، راه‌هایی برای تطابق با استرس کار یکنواخت هرروزه وجود دارد.


دستورالعمل‌ها:
1. به همکاران، مشتریان، نمایندگان فروش، و ملاقات‌کننده‌های دیگر یاد دهید که به جای اینکه هر وقتی که خواستند به شما سر بزنند، از قبل قرار ملاقات بگذارند. اینکار سبب می‌شود تا شما بتوانید توجه کامل خود را معطوف آن فرد کرده و همچنین آن شخص را از توقف ناگهانی کار روزانه‌ی شما بازمی‌دارد.

2. کارها را اولویت‌بندی کنید. همه‌ی کارها لازم نیست که فوراً انجام شوند. 3 کار مهم تر که رئیستان به شما داده را انتخاب کرده و بیش‌ترین توجه خود را روی تکمیل آن‌ها پیش از رفتن به کار غیرضروری دیگری قرار دهید.

3. پوشه‌ای به نام " در زمان های اضافی " بسازید و کارهای غیرضروری را داخل آن قرار دهید. این پوشه را در فضایی دور از میز خود قرار دهید. این کار شلوغی ناشی از کارهای غیرضروری را کم کرده و به شما اجازه‌ی تمرکز روی کارهای مهم‌تر را می‌دهد.دانستن این که چه کاری را انجام ندهیم، به اندازه‌ی دانستن کارهایی که باید انجام دهیم اهمیت دارد.

4. اگر قدرت دارید، مسئولیت خود را به شخص دیگری محول کنید. اگر شما رئیس بخشی هستید، وقتی رئیستان به شما 6 کار برای انجام دادن می‌دهد، یک یا دور کار را به منشی یا کارمند خود محول کنید. اگر منشی‌تان نمی‌تواند در کارهای ضروری به شما کمک کند، ممکن است بتواند کارهایی که نیاز به مهارت ندارند را از شما دور کند. بنابراین شما می‌توانید کاملاً تمرکز خود را روی برنامه‌های کاری ضروری قرار دهید.

5. کارهای بزرگ را به برنامه‌های قابل مدیریت کوچک‌تری تقسیم کنید. برای مثال، اگر رئیستان از شما بخواهد تا یک جلسه‌ی هیئت‌مدیره را سازمان‌دهی کنید، اولویت اول شما ممکن است شناخت موضوع مورد بحث باشد. سپس به اعضا درباره‌ی جلسه اطلاع دهید و سپس پوشه‌های جلسه را آماده کنید. زمانی که این کارها کامل شد، محلی را برای برگزاری جلسه تعیین کنید. تعداد شرکت‌کنندگان را مشخص کرده و مواد لازم برای پذیرایی را تدارک ببینید.

6. دوستانتان را به کمک کردن به شما در ازای کمک شما در آینده تشویق کنید. برای مثال اگر شما جزء دبیران در یک دانشگاه هستید، ببینید آیا می‌توانید بعضی از کارهای خود را به دبیر دیگری که اکنون سرش شلوغ نیست بسپارید. با پیشنهاد کمک به او در آینده سبب می‌شود که پیشنهاد شما را بپذیرد.

[عکس: strannik_in_ua_1.jpg]
(آخرین تغییر در ارسال: 2017-03-08, 12:47 AM توسط Dave_Doma.)
2017-03-08, 12:46 AM
پ.خ ارسال‌ها پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  روش های مقابله با موانع شغلی Dave_Doma 0 1,209 2017-03-08, 12:59 AM
آخرین ارسال: Dave_Doma
  مقابله با احساس گناه و استرس ناشی از مرخصی گرفتن Dave_Doma 0 1,287 2017-03-08, 12:55 AM
آخرین ارسال: Dave_Doma

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان